Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Lucia - WaarBenJij.nu Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Lucia - WaarBenJij.nu

Faro

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

16 Januari 2017 | Portugal, Faro

Faro Portugal, maandag 16 januari 2017

Hallo,

Faro. We vertoeven hier nu alweer bijna 4 weken en al die tijd is het heerlijk weer geweest en hebben we kunnen genieten van de eb en vloed in de lagune die gelegen is tussen de prachtig vernieuwde parkeerplaats en het eiland aan de oceaankant. Het vliegveld ligt achter ons zodat we ook ingeklemd staan tussen het vliegveld en Rio Formosa. Hierdoor hebben we veel te bekijken. Opstijgende en landende vliegtuigen met vooral vakantiegangers en aan de waterkant de vele zeevogels zoals de ooievaar, de lepelaar, meeuwen en anderen. We kunnen vrijwel dagelijks buiten zitten door het lekkere weer. Voldoende rustgevende omgeving.
We hebben een tijdje kennissen naast ons gehad en met Gré ben ik aan de wandel geweest over het eiland en fietsend zijn we naar Quinto de Lago gegaan. Ze hadden een extra fiets meegenomen. Hierbij moesten we over een lang stuk aangelegd wandelpad waar iedereen overheen fietst. Als dat eindigt zijn we bij een vogeluitkijkpost. Een hoog houten gebouw waar je verborgen voor de vogels van de natuur kunt genieten. Met verrekijker gewapend zie je erg veel mooie vogels. De flamingo’s, die er ook zouden moeten zijn, hebben we tot nu toe niet kunnen vinden. Beetje jammer. Aangezien ons verteld werd dat we langs het water niet verder konden zijn we een pad ingeslagen om weer op een weg te komen. Dit pad liep in zijn geheel over het gigantische golfterrein met aan de andere kant, gescheiden door een begroeid hekwerk, de prachtige huizen. We hebben ons laten vertellen dat oa. De heer van Gaal, bekend van de voetbal, Linda de Mol en nog meer BN’ers er een optrekje hebben. De huizen zijn erg mooi allemaal. We belanden dan ook op het terras van de golfclub, hoe kan het ook anders, en hebben in een heerlijke stoel van ons verdiende drankje genoten.
De terugweg ging over de gewone weg. Deze werd ons uitgelegd, met plattegrond van het golfterrein en woningen, door de kelner aldaar. We waren zo weer thuis.
Was een leuke ervaring. Op de fiets zijn de winkels, lees supermarkt, bereikbaar. Een nieuwe Aldi zit dichtbij. Voor andere winkels, luxe artikelen zoals kleding, parfum, tel. Winkels enz., kun je bij het Forum Algarve terecht. Mooi winkelcentrum waar je ook Mac.Donalds en andere eetgelegenheden vind. Erg druk en gezellig. Een Decathlon zit ernaast. Daar kun je prima en goedkope sportkleding vinden en de nodige attributen voor welke sport dan ook. Leuk shoppen hier.
Een dagje Ayamonte, Spanje net over de grens, was nodig in verband met het vullen van de gasflessen. Zo gepiept en gelijk maar even getankt want er is een redelijk prijsverschil in brandstof tussen Spanje en Portugal. Dat kan euro’s schelen.
We zien hier veel Nederlanders voor één of enkele dagen neerstrijken evenals Engelsen, Duitsers en Fransen. In het weekend komen de Portugezen met de campers genieten van de omgeving. Ook is het dan druk naar het eiland toe met auto’s. De brug is zo smal dat er slechts één rij auto’s over kan dus hebben ze een verkeerslicht op dat te regelen wat in het weekend tot files lijd.
Zo, dat was het weer even, wij blijven nog twee maanden weg en hopelijk blijft het lekker weer.

Lucia

• 18 Januari 2017 - 09:51

Henny:

Lucia, ik ben jaloers hoor, hier is het koud, heel koud... en veel te nat, mistig... brrrrrrrrrr.... een beetje warmte via jullie verhaal en foto's... stuur een beetje van dat weer deze kant op ;-)

Henny

• 20 Januari 2017 - 12:24

Wilbert:

Was weer een leuk stukje.

mvrgr Wilbert