thuis - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu

thuis

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

27 Maart 2017 | Nederland, Middelburg

Middelburg, 27 maart 2017

Hallo allemaal, hier het laatste deel van de winterreis 2016-2017. We zijn weer thuis in Nederland.
Vanuit Dax zijn we naar La Rochelle gereden, aan de kust en het is er frisjes. De camperplaats is vrijwel leeg omdat we er niet meer mogen staan. Er staan nu een stuk of zes, zeven campers ondanks de borden dat er geen vrachtwagens (dus ook campers) mogen staan die hoger zijn dan 2 meter en langer dan 5 meter. Hier vallen wij ook onder, dus pakken we een plekje net voor het bord. Dit een parkeerplek aan de doorgaande weg naar de parking maar we slapen er toch maar. Het is al half zeven als we aankomen en hopen dan maar dat de politie ons met rust laat wat ook gebeurd. We zijn alweer vroeg wakker de volgende dag en vertrekken dan maar weer. We hadden hier een paar dagen willen blijven, helaas. Zodoende gaan we richting St. Michiel Mont Mercure, een hele naam voor zo’n klein dorp. We zijn er al eerder geweest en komen tegen twaalf uur aan. St. Michel staat nog steeds met zijn gouden kleed en metgezel de draak hoog boven de kerktoren en overziet de hele Vendee. Hij is giga groot en staat opde hoogste berg van de Vendee. Rond 3 uur komt eindelijk de zon door en kan de camper even open voor wat verfrissing. Morgen gaan we weer verder. We belanden in La Fleche, wat een leuke stad blijkt te zijn aan Le Loir. Deze rivier heet echt Le Loir en is niet dezelfde als de Loire maar wel net zo breed. Alle rivieren staan erg vol water, de bomen staan overal in het water evenals het riet. De stad heeft een winkelstraat, een park, een theater genaamd Coppelia naar de operette, en een slot waar het Hotel de Ville (stadhuis) zich in gevestigd heeft en een nieuw stuk aangebouwd, wat niet uit de toon valt. In het park staat een vogelhuisje met Australische parkieten, maar het zit zo vol met veel te veel van die lieve vogeltjes. Ze maken met zijn allen een hels kabaal. Vanwege de kou staat maar één kant van de acht open. Erg zielig vond ik hun situatie. Het was vandaag 25 graden in de zon, dus zeer aangenaam met een zacht windje.
Van La Fleche door naar St. André de L’eure, een klein dorpje met aan twee kanten fabrieken. Gelukkig komt de zon weer door en kunnen we naar buiten.
Nog een paar plekjes en dan komen we uiteindelijk op 19 maart in Middelburg aan.
We hebben een mooie rit terug gehad en blijven nu even in Nederland.

Lucia