wederom naar Spanje - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu wederom naar Spanje - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu

wederom naar Spanje

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

20 November 2013 | Spanje, Sant Feliu de Guíxols

Sant Feliux, 19 november 2013

Hallo allemaal, na een heerlijke en gezellige week bij de familie zijn we weer vertrokken naar warmer oorden op zaterdag 16 november 2013.

De zaterdag van de Sinterklaas intocht, op tv maar ook in Middelburg en Vlissingen, zijn we vertrokken.
Ik ben met mijn kleindochter nog even in Middelburg naar de intocht gaan kijken.
Eind van de middag zijn we rond vijf uur vertrokken om 's avonds in Arbois aan te komen en te overnachten. Omdat we in het donker gereden hebben zien we nu andere dingen dan overdag. We zagen bv de bruggen bij Luik over de Maas en de Ourthe in een heel ander licht dan normaal, erg mooi. Van de Ardennen zien we alleen de contouren van de bergen. In Metz stond een grote kerk volledig verlicht en werd daardoor van onder goudkleurig en het dak groen. Machtig mooi vanaf de weg. De lichttjes van de huizen in de bergen en dalen doen gezellig aan. Soms zo diep dat je bijna een vergelijking trekt met de Hobitt fim.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Remoulins waarbij we o.a. langs Pont d'Esprit reden. Een heel oude stad die we zeker met goed weer nog eens moeten gaan bekijken. Een oude Romeinse stad, zag er erg bijzonder uit. We hebben een heel eind de Rhône gevolgd en daarvan nog wat leuke plaatjes geschoten nabij Vienne. Helaas is het ook hier geen mooi weer, dus geen uitstapjes gemaakt.
Het is erg fris met maar 4 graden 's morgens. Dan doen we de kachel maar aan wat als voordeel heeft dat de boiler dan automatisch opwarmt en je lekker warm water hebt als je je gaat wassen. Iets minder Spartaans dan normaal. Op maandag de 18e gaan we verder. Het regent de hele dag en de temperatuur zit tussen de 7 en 9 graden. We hebben gelukkig stoelverwarming, haha. Deze dag was not our lucky day. In Nimes en Montpellier ging het allemaal niet zoals we graag wilden en dat kostte veel tijd en extra kilometers, maar om half zes in de middag zijn we dan toch in Figueres aangekomen.
Onderweg mooie bergen gezien. We kwamen per ongeluk (?) door La Grande Motte waar de Flamingo's in grote getale te zien waren evenals de grote witte reigers en andere vogels. Mooi natuurgebied en zeker de moeite waard om in het voorjaar eens een camperplekje te vinden.
Het is vandaag dinsdag 19 maart en be zijn naar St. Feliux de Goixols (Middelandse Zee) gereden, rond de 70 kilometer verder. Het is lekker zonnig en de temperatuur aangenaam, een kleine 17 graden. Het waait wel, maar dat nemen we maar op de koop toe. Droog en zonnig en lekkere temperatuur, daar doen we het voor.
Nog even omgekeken naar de Pyreneeën toen we vertrokken in Figueres en geconstateerd dat de bergen toch al behoorlijk besneeuwd er uit zagen.
We gaan in de loop van de weken verder naar het zuiden en laat jullie tzt weten waar we allemaal geweest zijn.

Groetjes Lucia

• 20 November 2013 - 20:14

Lucie Vroonland:

Hallo,
    Nou jullie boffen dat je frankrijk al uit bent want vandaag in het oosten volop sneeuwval. Auto's van de weg, enz.
    Het weer in spanje gaat flink opknappen zei rtl weer zojuist, dus genieten maar.
    We kijken weer uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes van ons

• 21 November 2013 - 05:53

Henny:

de flamingo's ohhhhh dat klinkt ook heel mooi... en nu in gebied met rond de 20 graden, we lopen hier ramen te krabben... dus ik ben echt wel jaloers lol.... geniet er van... en blijf lekker in de warmte...

groetjes, Henny