Even in het Zeeuwse - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu Even in het Zeeuwse - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu

Even in het Zeeuwse

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

26 Juli 2014 | Nederland, Middelburg

Hallo, bericht vanuit het Zeeuwse waar we nu onze tijd even doorbrengen. Het is lekker weer en af toe zelfs zeer warm, dus waarom weg gaan.

Leuke ontmoeting.

Op donderdag 10 juli zijn we in Middelburg en blijven staan op de parkeerplaats “Ramsburg” te Middelburg. Vanavond heeft onze kleindochter een voorspeelavond (piano). We blijven hiervoor vandaag in Middelburg op parkeerplaats staan. We zijn de stad ingewandeld en eindigden in de Zeeuwse bibliotheek. Adrie wilde wat tijdschriften lezen. Ik heb een dun boekje uit de kast gepakt en heb in één van de vele strandkorven zitten lezen. Deze strandkorven zijn in het kader van een zomerse uitstraling neergezet op diverse plekken in het gebouw. Ik zat al een tijdje te lezen toen een medewerkster kwam vragen of ik aan een interview mee wilde werken. Ze vragen elke dag een andere bezoeker om mee te doen en er komen meestal leuke verhaaltjes uit. Een leuk initiatief. (Voor meer info: kijk op de site van de Zeeuwse Bibliotheek en klik op faceboek). Ik wilde wel meewerken en er werden enkele foto’s gemaakt van mij in de strandkorf. De eerste vraag was waarom ik daar zat en ik vertelde dat wij niet altijd beschikken over leesvoer omdat we in een camper leven en mijn man nu boven de tijdschriften zat te bekijken. We hebben wel een e-reader waar vele boeken op staan. Er werden veel vragen gesteld en zodoende heb ik verteld dat en hoe we in een camper leven. Ze vond het een leuk verhaal, bijzonder. Zodoende staat ons vrije leventje op de site van de Zeeuwse Bibliotheek, mét foto. Erg leuk.
Je hoeft niet altijd ver weg om leuke dingen mee te maken, ook hier in het Zeeuwse gebeurd van alles.

Het is vandaag 24 juli en we zijn nog steeds in Nederland, Zeeland. Het is redelijk weer en soms zelfs zeer warm. We genieten van het Zeeuwse en daar we toch ook de verplichting hebben om 4 maanden per jaar in Nederland te verblijven, zodat we ingeschreven blijven in Middelburg, nemen we daar de zomermaanden voor. De Zeeuwse kust is dan ook heerlijk om te vertoeven, hoewel de wind in Westkapelle op de dijk mij weleens tegenstaat hoor, haha. Het lawaai van de wind en de golven, de hele dag door, is nu niet bepaald het summum van rust. Het voordeel van die wind is dat er veel windsurfers en –gliders zijn en die bieden altijd een leuk beeld om naar te kijken. We ondervinden momenteel wat problemen in Middelburg met de nachtplaatsen. De parkeerplaats Ramsburg, die gratis is, is nu 3 weken gesloten omdat de kermiswagens daar dan kunnen staan. Dan was het Hof van Tange in gebruik voor de jaarlijkse “City of Dance” en het going Dutch met o.a. Nick en Simon op de zondag erna. Dan blijft alleen de camperplek naast het station over. Kamperland, “Roompot”, is erg druk in vakantietijd, dus ook niet echt een optie, en meer is er niet in deze omgeving.
Het hof van Tange was een ravage na de City of Dance. Wat een troep laten ze dan achter. De kinderkopjes waren niet eens meer te zien onder de rotzooi.
Vandaag staan we op Neeltje Jans nabij de Roompotsluis en is het zonnig weer net als gisteren toen we in de wind op de Westkappelse dijk stonden.

Ik kwam een vreemd kruipbeest tegen op Ramsburg waar ik enkele foto’s van heb gemaakt. Deze foto’s heb ik door Naturalis.nl laten bekijken (tip van mijn zwager) om te weten te komen wat het was. Deze meldde mij dat het om een veenmol gaat. De veenmol laat zich normaliter niet zien in deze tijd van het jaar. Ik zal er een foto van plaatsen. Het is best een engerd. Hij leeft graag onder de moestuin en hiervan hebben ze naast de parkeerplaats voldoende. Volkstuintjes. Voor meer informatie ga naar Naturalis.nl.

Mooi was het vuurwerk wat elk jaa plaatsvind op donderdagavond, rond half elf, in de Vlissingse kermisweek. Als het mogelijk is ga ik daar heen. Dat doe ik al sinds mijn jeugd en ik geniet er elk jaar weer van. Bijzondere objecten werden er de lucht ingestuurd met de nodige knallen. Op diverse media werd vermeld dat het een bijzondere voorstelling was deze keer en ik ben het daar mee eens. Vroeger werd het vuurwerk vanaf de Oranjedijk afgeschoten, maar sinds de vuurwerkramp in Enschede mag dat niet meer en doen ze het vanaf een ponton in de Westerschelde.

We beleven niet zo heel veel hier in het Zeeuwse maar af en toe doen er zich leuke dingen voor die vermeldenswaardig zijn. Zo heb ik enkele collega’s weer gezien tijdens de rescuedag op de Boulevard in Vlissingen. Een jaarlijks terugkerend evenement wat veel volk trekt. Het was wel erg warm deze keer. We zijn er op de fiets (vanuit Middelburg) heen gegaan en dat was ook wel weer leuk. Op de rescuedag worden er demonstraties gegeven met stuntvliegers, 4 vliegtuigjes deze keer, de brandweer, ambulances, KNRM (kon. Ned. Reddingsmij.) enz. Veel oude brandweerwagens waren te bekijken en de kinderen mocht spuiten op het oude hotel “Brittania”. Er was zelfs een Amerikaanse deputy met oude auto aanwezig.
Al met al een hele happening. Er is in de zomermaanden zoveel te doen dat je je niet hoeft te vervelen.

Nou, dat was het wel weer voor deze keer. Een groet vanaf “De Schotsman” en tot de volgende keer maar weer.

Lucia


  • 29 Juli 2014 - 21:10

    Albert:

    Lucia, die avontuurlijke schoonzus van mij, heeft toch maar een leuke zwager met goede tips :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucia

Ik geniet van het rondreizen met mijn partner en de vrijheid die we in het buitenland volop hebben. De wintermaanden Spanje en/of Portugal, in de zomermaanden Frankrijk en Duitsland, Belgie, en mogelijk meer. Houd van mooie natuur en rust, lekker weer en zon. Ik hoop door deze site te gebruiken anderen te stimuleren om ook over te gaan tot this way of life.

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 77633

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

winter 2018-2019

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

weer weg 2018-2019

02 November 2017 - 18 Maart 2018

Winter 2017-2018

02 November 2017 - 18 Maart 2018

overwintering 2017/2018

18 Mei 2017 - 16 Juli 2017

Scandinavië

20 September 2016 - 15 Maart 2016

zomer 2016 en winter 2016/2017

02 Januari 2016 - 15 Maart 2016

winter 2015-2016

10 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Voorjaar 2015 Duitsland en meer

25 Oktober 2014 - 18 Maart 2015

Overwinteren in het zuiden

23 Maart 2013 - 27 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: