Lange tijd Lagos - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Lucia - WaarBenJij.nu Lange tijd Lagos - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Lucia - WaarBenJij.nu

Lange tijd Lagos

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

01 Februari 2014 | Portugal, Lagos

Hallo allemaal, weer een nieuw vehaal met nieuwe informatie over ons wel en wee en eventuele plaatsen waar we geweest zijn. Veel leesplezier.

We hebben deze keer veel leuke reacties gekregen, iedereen bedankt.
Het is vandaag 20 januari 2014 als we in Meie Praia, Lagos, Portugal zijn.
Het is niet zulk lekker weer en mijn broer en schoonzus brengen ons een kort bezoek wat in de middag vervolgd wordt bij hen thuis op de flat.
Na het bezoek gaan we naar het postkantoor in Lagos om onze rit op de A22 (tolweg) te betalen, dat is een mogelijkheid om een boete te voorkomen. Er wordt onsdaar verteld dat we niet vervolgd zullen worden want we hebben er maar een klein stukje op gereden en zodra het kon er direct weer af. Door enkele Nederlanders hier, en broer, wordt gezegd dat ze buitenlandse nummers niet kunnen traceren.
Na de middag gaan we weer naar de flat van mijn broer en daar vandaan maken we een lange wandeling. We hadden op de fiets de schitterende rotsformaties al bekeken. De één ziet eruit als een piramide en de andere lijken wel op elkaar gestapelde keien. Heel bijzonder.
Lagos is niet bijzonder groot maar wel erg leuk met veel smalle straatjes die omoog en omlaag lopen met bijzondere getegelde gevels. Een mooie kust en boulevard. Zoals je overigens overal wel ziet. Daar doen ze zowel in Spanje als hier veel moeite voor. Schoonzus heeft ons verwend met heerlijk eten en heeft zelfs 2 wassen gedraaid en gestreken!!
We gingen in het donker terug na het eten en dan de politie tegen komen, oh grote schrik, want ik heb geen verlichting. De volgende avond precies hetzelfde, ongelooflijk! Ze zeiden niets, reden verder en we konden zonder problemen door. Poeh!!! Had nl.ook wat wijntjes op. hihi. Langs de boulevard liep naast het water een regenwulp die tussen de stenen zijn eten zocht. De vissen zie je heel duidelijk zwemmen vooral als de zilveren onderkant te zien is.
We staan op een leuke plekje naast het stadion van Lagos met alle voorzieningen. Je kunt er, tegen betaling, even douchen als je wilt in de kleedruimtes van de club. 's Morgens wordt het stageld door een uiterst vriendelijk jongedame opgehaald.
Je komt wat tegen, er staat een opgebouwde vrachtwagen die zijn kachel op hout stookt, we stonden in zijn rook en zijn snel verplaatst. Je snapt niet dat iemand tussen gewone camperaars gaat staan. Maar ja, je hebt overal je mensen voor.
We houden twee rustige dag vandaag en werken wat op de computer. Even boodschappen halen en in de zon zitten. Bij de BP pomp gevraagd of ze onze gasfles willen vullen met LPG maar dat doen ze niet meer, jammer. Dan maar ergens anders proberen.
De 24e zijn we op de fiets naar de Ponte de Tiendade gegaan. Een heel bekend punt in Lagos. Ze komen er zelfs met bussen tegelijk (in het seizoen) naar toe. Nu was het rustig en warm. Een prachtige rotspunt met (nog) niets te vergelijken tot nu toe. Mooie vegetatie, oa een paarse bloem, gesloten kelk met de opening naar beneden en tongetje buiten. Velden gele bloemen, enz. Rotsen en grotten met gaten, uitgesleten in de loop van vele jaren. Een trap naar beneden, veel treden haha, het gaf mij het gevoel alleen op de wereld te zijn toen er niemand meer beneden was. Adrie en nog wat mensen kwamen later. Prachtige grotten daar beneden. Duikers met harpoenen gaan daar het water in. Wat een mooie wereld hier. Je hebt we zon nodig om alles in goede banen te leiden wat gevoelens betreft en die was er volop.
De volgende dag zijn we mee genomen door broer en schoonzus in de cabrio voor een site seeïng naar Alvor en Portimao. Heerlijk de wind door je haren en genieten van de omgeving, Flinke wandeling beloond zien op een terrasje met een biertje voor één euro. Krijg je ze in Nederland niet meer voor, toch? We hebben genoten.
Jammer is dat Adrie zijn pas gekochte nieuwe dure batterij uit Gibraltar verloren is eergisteren. We hebben de camper uitgekamd en vandaag terug naar de ponte de Tiendade gegaan om te zoeken. Helaas niet gevonden. Niet erg om er naar terug te gaan want het is er prachtig, maar wel jammer van de (speciale) batterij.
Het is wederom heel warm en we kunnen in ons shirtje fietsen.
De 27e komt de batterij gelukkig tevoorschijn, ligt op de stoel tussen onder en bovendeel. Deze dag is niet mijn dag. Ik wordt 's middags aangereden door een Range rover die mij van achteren nadert, links passeert en mij dan snijd en vervolgens toch rechtsaf gaat op een rotonde. Ik had mijn arm uitgestoken om naar links te gaan en reed op het midden van twee doorgaande rijbanen. De man stopte vroeg of het ging, ik zei nee, maar wilde toch snel wegrijden. Dat voorkwam Adrie door met zijn fiets tussen de benen van de man te rijden en onderwijl kwam er ook een brandweerman (buitendienst) bij. Politie erbij, een ambulance gebeld die mij dan naar het lokale ziekenhuis heeft gebracht. Daar hebben we vijf uur gewacht en tussendoor zijn er dan nog röntgenfoto's genomen van mijn inmiddels erg dikke linkerhand. Verder kijkt er niemand naar je. Ik mocht daarna bij de dokter komen die mij vertelde dat er iets gebroken was waardoor ik naar Portimao moest voor verdere behandeling. Gelukkig zijn mijn broer en schoonzus hier met een auto, dus die hebben ons daarheen gereden. Daar werden we snel geholpen, hoewel de róntgenfoto's er niet waren aangekomen(?). Dus weer nieuwe maken. Daarna kregen we te horen dat er niets gebroken was. Hier werd mijn hand verbonden en eindelijk mijn wonden verzorgd. In Lagos moet je niet voor de service in het ziekenhuis komen. Erg slecht daar. In Portimao konden we nog een kijkje nemen in de ziekenzaal, 20x20 meter met een slordige 100 bedden!! Alles door elkaar, mannen, vrouwen en terminale patiënten. In Portimao worden de patiënten van heel de Algarve behandeld. De lokale ziekenhuizen doen niet veel meer dan urgentie en doorsturen. Er zijn wel goede ziekenhuizen maar die moet je wel weten te vinden. Aldus broer en schoonzus. Afijn het was een hele ervaring en na ruim 7 uur na het ongeval kon ik eindelijk naar bed.
De volgende morgen moesten we ons melden bij het politieburo wat maar 100 meter bij ons vandaan staat gelukkig. We hebben de zaken netjes afgehandeld en zijn door de politie keurig behandeld en er zelfs op gewezen dat we een klacht kunnen neerleggen tot een half jaar na dato.
Het regent de rest van de dag, mijn kapotte bril moet nog even wachten om, nu lopend, weg te brengen ter reparatie. Bij ophalen blijkt de coating niet de juiste kleur te hebben, groen, en ik heb purple, dus dat hebben we overlaten gaan.
We blijven in de camper met computer, e-reader en puzzels. De dagen gaan voorbij in een laag tempo. We doen niet zo veel. Het brilleglas is besteld en kost maar 2/3e van de prijs in Nederland. Veel dingen zijn hier goedkoper. Een kilo sinaasappelen bv. kost € 0,30 kg. Stokbrood € 0,39. enz. Het leven is hier redelijk goedkoop. Het landschap mooi, maar het weer valt mij wat tegen. Normaal is het hier warmer en droger zet men, hoewel het ook wel regelmatig regent. Mochten we hier nog een keer komen hoop ik dat het inderdaad iets gezelliger weer is.
Vandaag, 1 februari, hebben we een markt voor de deur op het grote grasveld gehad. Helaas had heterg geregend vannacht en lag alles vol plassen. Het waaide ook hard en de zeilen konden ze bijna niet goed houden. Het was dan ook niet druk op de markt. Broer en schoonzus zijn vandaag koffie komen drinken en we hebben gelijk afscheid genomen want morgen gaan we weer op pad. We hebben 14 dagen in Lagos doorgebracht wat niet de bedoeling was, maar het ongelukje zorgde dat we wat langer zijn gebleven.
Hoe de reis verder gaat horen jullie de volgende keer weer.

Lagos, 1-02-2014

Lucia

  • 01 Februari 2014 - 22:06

    Lucie Vroonland:

    Hallo,
    Ik ben blij te horen dat alles goed met je is, op een paar ongemakjes na dan maar ja als je veel onderweg bent gebeurt er altijd wel eens wat. Hou de moed er maar in.
    Veel plezier verder.
    Gr. Rien en lucie

  • 02 Februari 2014 - 08:49

    Henny:

    Klinkt als een gebied om inderdaad langer te blijven, acht ook rotweer in NL, alles weer duurder, geen enkele reden om hier naar terug te komen... dus lekker genieten....

    groeten uit Schiedam...

  • 02 Februari 2014 - 12:01

    Magda:

    Alles al via Skype gehoord maar toch fijn dat het nog zo goed is afgelopen. Je hebben de tijd aan jezelf dus geen ramp dat je ergens langer blijft dan gepland, toch??? Hier vandaag een mooie dag, koopzondag, dus wat ga ik doen??? juustem....werken.

    Liefs van ons allemaal xxx

  • 02 Februari 2014 - 15:30

    Tiny:

    Hallo Lucia en Adrie,

    Heel erg bedankt voor het mooie boeket voor mijn verjaardag. Ik heb nu een bloemenwinkel hier in huis. Prachtig. Nou dat was dus een hele onderneming in het ziekenhuis. Hopelijk ben je nu een beetje opgeknapt. Je gaat voortaan maar lopen dan fietsen.!!!
    Veel plezier verder.
    Groetjes Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucia

Ik geniet van het rondreizen met mijn partner en de vrijheid die we in het buitenland volop hebben. De wintermaanden Spanje en/of Portugal, in de zomermaanden Frankrijk en Duitsland, Belgie, en mogelijk meer. Houd van mooie natuur en rust, lekker weer en zon. Ik hoop door deze site te gebruiken anderen te stimuleren om ook over te gaan tot this way of life.

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 77872

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

winter 2018-2019

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

weer weg 2018-2019

02 November 2017 - 18 Maart 2018

Winter 2017-2018

02 November 2017 - 18 Maart 2018

overwintering 2017/2018

18 Mei 2017 - 16 Juli 2017

Scandinavië

20 September 2016 - 15 Maart 2016

zomer 2016 en winter 2016/2017

02 Januari 2016 - 15 Maart 2016

winter 2015-2016

10 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Voorjaar 2015 Duitsland en meer

25 Oktober 2014 - 18 Maart 2015

Overwinteren in het zuiden

23 Maart 2013 - 27 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: