Bretagne - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu Bretagne - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu

Bretagne

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

01 Oktober 2013 | Nederland, Middelburg

Hallo allemaal,

We zijn sinds 23 september weer en route. We zijn via Duinkerke, Dieppe naar Bretagne gezakt. Enkele dagen in Guimorais gestaan met warm weer, wel vochtig. Hier een mooie strandwandeling gemaakt met een gedeelte over een nudistenstrand waarbij ik mijn zonnebril en hoed zeer kon waarderen. We hebben wederom een poging gedaan om St. Malo een bezoekje te brengen, maar er zijn daar weinig parkeerplaatsen. We stonden op een plek 5 km. van het centrum en konden met de fiets, maar ik, eigenwijs dacht dichterbij nog wel wat te kunnen vinden. Helaas. Dan door richting Dinard. Onderweg gestopt bij de brug die het land tussen St.Malo en Dinard verbindt. Deze is voorzien van 6 turbines en hier wordt elektriciteit opgewekt. Het gebied binnen, het estuarium, is 22 m2 km. groot en herbergt met springtij 184 billioen m3 water. Op de brug wordt gevist door roosters heen en ik vroeg me af hoe ze de vis door het rooster konden krijgen. Nou, het geheim werk verklapt door één van de vissers. Ze hebben een hengel met een haak waarmee ze de vislijn naar de zijkant kunnen trekken, en dan hopen dat de vis blijft hangen, daar is voldoende ruimte om de vis binnen te halen.
We hebben er enkele uren doorgebracht, het was zeer interessant.
Dan zijn we naar Cap Fréhel gereden waar we op een plaatsje nabij de vuurtoren hebben gestaan met een bord naast ons dat de plek van 8 tot 22 uur voor de camping cars bestemd was. De nacht hebben we ons tezamen met anderen, toegeëigend.:) Dit hebben we 2 nachten gedaan.
Op de fiets naar de vuurtoren gereden waarbij we een groen insect van ruim 2 cm doorsnee, zes poten, hebben gezien. Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik een foto toevoegen. Zit nu in een Toerist info op de laptop van Adrie te werken omdat de mijne nog niet gerepareerd is en dus zeeeeer traag. Van Cap Fréhel zijn we verder gereden en zijn op Point de Roselier geweest. Daar ben je omgeven door water. Er waren 2 parachutisten/zweefvliegers een poging aan het wagen van de grond te komen. Wij hebben niet gezien dat het gelukt is. Jammer. Er was weinig wind. Dan doorgereden en momenteel staan we in Binic. Dit stadje ligt ingeklemd tussen de bergen en heeft een mooie haven. Verder is het seizoen voorbij dus veel leeg en gesloten. Momenteel bewolkt met af en toe een spatje regen en 19 graden. Temp. is nog steeds goed.
Dit was in het kort de laatste reis.
Hartelijke groet vanuit Binic, Bretagne.

• 02 Oktober 2013 - 13:22

Henny:

Lucia, jullie hebben iig al warmer weer dan hier... al is het nog wel lekker zacht.... maar 14 graden is maar mmmmmm vind ik. Binic klinkt erg leuk, als ik de plaatjes op google zie een mooie omgeving. Gaan jullie nog verder zuidelijk nu naar de warmte toe?

groetjes aan Adrie en veel plezier....

Pieter & Henny

• 02 Oktober 2013 - 16:31

Magda:

De reis is weer begonnen. Ben benieuwd waar jullie nog verder terecht gaan komen. Heerlijk toch dat je een hoed en zonnebril nodig hebt, we hebben geen klagen wat betreft het weer maar die zomerdingen liggen toch al weer in de kast.
    Groetjes en fijn reis verder, x van ons allen