home? - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu home? - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Lucia - WaarBenJij.nu

home?

Blijf op de hoogte en volg Lucia

17 Juli 2013 | Nederland, Vlissingen

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje, deze keer vanuit Zeeland. We zitten nl. al enige tijd in het Zeeuwse.
Dit omdat Adrie een nieuwe kroon nodig had. Deze is inmiddels geplaatst, sneller dan verwacht want er was een afspraak om de kroon op 19 september te plaatsen. Dat is nu 2 maanden sneller!
Sinds enkele weken toeren we dus een beetje rond in Zeeland en af en toe Bergen op Zoom. We hebben enkele nachtjes doorgebracht aan de kust bij Hansweert waar je zo vanaf de dijk naar de voorbij varende schepen kunt kijken en het getij aan je voorbij gaat. Er is officieel plaats voor 5 campers maar er kunnen er best wat meer staan. Toen wij er stonden waren we met 6 en nog ruimte over. Na Hansweert zijn we via Hoogerheide naar Bergen op Zoom gereden. In Hoogerheide zouden we het toilet en de vuilwatertank kunnen legen. Niets van dit alles is waar. Wel mochten we ter plekke het toilet lozen op het riool. We moeten dit eens melden bij de schrijvers van het “grote ACSI boek”.
In Bergen op Zoom sta je op Boulevard Noord (5 plaatsen). De naam zegt het al. Op de Boulevard aan het grote meer. Een stukje strand en aan de andere zijde een grasveld om te recreëren. Er is ook een groot zwembad voor de liefhebber en een sportcentrum, wandelpark. Het centrum is aan te lopen, wat we ook gedaan hebben. De Mac en de Shoarma zijn beide zeer dichtbij, ff de straat oversteken en dat is makkelijk. We hadden leuke mensen om ons heen. Ik weet alleen de namen van Jan en Myla. We hebben op de 2e avond heerlijke staan kletsen aan de boulevard nabij de campers met een koppel die we niet kennen. Myla en Jan sloten wat later aan en zo was het dan heel gezellig. 
Rond 22.00 uur begon het wat te spetteren, nog geen probleem. Kunnen we wel tegen. Het werd steeds een beetje meer totdat het stortte. We zijn dan maar onder de overkapping van de shoarmatent gaan staan, genaamd “La Playa”, waarvan de mensen vreslijk aardig zijn, dit even tussendoor.
Ik ben door de stortregen snel naar de camper gerend en Adrie volgde spoedig toch ook maar. Ze werden nu toch wel nat, haha. Einde gesprek, dat was even jammer.
Na Bergen op Zoom zijn we weer naar Walcheren gereden over de Oude Rijksweg zoals we die in onze jeugd reden met onze ouders. Dit tot aan Goes. In Nisse zijn we even aangewipt bij Timmerfabriek Brouwer om Benno (directeur) gedag te zeggen en te vertellen hoe het met ons gaat, die wist nog niets van onze veranderingen.
Blijkt dat Benno een Scania vrachtwagen uit 1967 heeft gekocht om deze om te bouwen tot camper. Machtig mooi om dat te zien. Van een roestbak ziet het er nu schitterend rood geverfd uit. Dit is nog maar het casco en het zal zeker een fraaie wagen worden.
Vanaf Goes zijn we richting naar het Veerse Meer gereden wat ook altijd boeit met de vele bootjes in de vakantie op het water.
Veel slaapnachten hebben we doorgebracht op Camping De Nolle in Vlissingen die tot nu toe het goedkoopst blijkt te zijn. Ook Roompot Kamperland beviel goed. Daar heb je stroom en loopt de bewaking de hele nacht rond. We hebben ook nog een poging gedaan om in Domburg bij de Roompot op de parkeerplaats te overnachten maar die was vol. Dat was wel jammer want we staan ook best veel op de Westkappelse dijk tussen Westkapelle en Domburg. Daar is ook veel te zien. Vissers, vliegerende mensen, hollende en zwemmende honden, mensen die als het vloed wordt steeds een stukje verder opschuiven in plaats van direct iets verder weg te gaan. Lachen, elke 5 minuten verplaatsen de hele boel. Ja, als je ermee opgegroeid bent weet je hoe het werkt. 
We zijn nog een midweek naar de Limburgse Peel geweest op verzoek van Samantha en Kevin. Die vonden dat we dat nog maar eens een keertje moesten doen. Het was een leuke week. Veel ongezond gegeten, friet, pannenkoeken, enz.
Maakt voor een weekje niet zo uit, ze (en wij) halen het wel weer in. Vooral de pannenkoek met ijs en vééééééél slagroom fietste er goed in.
Op onze laatste dag daar werden we wakker gemaakt door de schapen. We denken dat deze losgebroken waren. Eerst zagen we er maar één, maar na enkele minuten kwam de rest ook te voorschijn. Een vreemde gewaarwording zo rond het huisje. Op een gegeven moment verdwenen ze over het mini dijkje langs de camper naar een volgende stek waar ze lustig verder blerden.
Deze laatste (vertrek)dag zijn de kinderen in ik naar Toverland gegaan waar ze alle wildwest toestellen hebben uitgeprobeerd. Van het afgeschoten worden op een scooter met een giga snelheid, de bobslee, de achtbanen (er zijn meerdere soorten), de zweefmolen en wat dies meer zij. Rond 3 uur naar Adrie gebeld dat we het wel hadden gehad en deze reed ons weer braaf naar Middelburg.
Maar niet voordat we nog even een hapje gegeten hadden in Bergen op Zoom. De kinderen hadden de keus uit de Mac of “La Playa” en deze laatste had de voorkeur.
Daarna zeer tevreden en moe naar huis waar pa en ma al op hen wachtten.
Wij hebben nog enkele dagen aan de zee in Westkapelle doorgebracht en vandaag ook nog naar Ritthem aan de zeedijk geweest. Dit omdat Adrie gebeld werd dat hij, indien hij dat wilde, de kroon vandaag kon laten plaatsen. Een onverwacht gebeuren maar wel fijn dat we er weer vanaf zijn en de klus geklaard.
We hebben overigens ook nog 2 vouwfietsen gekregen van Rien en Lucie (ex-collega) waar we heel blij mee zijn. Ze zijn niet te zwaar om achterop de auto mee te nemen. Aangezien het fietsenrek maar aan één deur hangt komt al het gewicht daar aan te hangen en onze eigen fietsen waren eigenlijk een beetje te zwaar. Nu kan ik op de fiets om boodschappen als het nodig is en hoef ik, zoals in Spanje, niet met een volgeladen rugzak een eind te lopen. Het eerste poetswerk is al gedaan en ze staan te glimmen op ons rek.
We zitten hier nog steeds omdat het hier lekker weer is en dan hoef je niet per sé weg. Nederland is ook mooi. Hoewel er in dit landje wel erg weinig camperplaatsen zijn die ook nog betaalbaar zijn in het hoogseizoen. Gisteren hoorden we een prijs noemen van € 40,-- voor een nacht! Dan kun je beter naar Frankrijk gaan waar veel plaatsen gratis zijn. Maar of er in deze tijd veel plek vrij is??
Ik hoop dat de verslagjes een beetje boeien en jullie niet verveel met mijn verhalen. Gelukkig krijg ik regelmatig respons en soms pas ik me een beetje aan de opbouwende kritiek aan. Dit gebeurd gelukkig niet al te veel want dan kun je niet meer schrijven zoals je dat zou willen.
We vinden het ook fijn wat van jullie te horen en dat kan ook in een privé mail natuurlijk. L.vreeke@gmail.com.
Wat de bloem betreft uit het vorige verhaal, kan een artisjok zijn, maar dan ij het wild? Poog nog een keer om hem toe te voegen als foto. Hoop dat het nu wel lukt.
Graag tot een volgend keer.