13 t/m 18 mei in Spanje - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu 13 t/m 18 mei in Spanje - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu

13 t/m 18 mei in Spanje

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

19 Mei 2013 | Spanje, Sant Feliu de Guíxols

Vandaag zijn we wij APP service, is een reparatiebedrijf annex winkel voor computers, telefoons e.d., langs gegaan om te kijken voor een wifi versterker. Die was er. Een alfa voor de prijs van € 40,-- nieuw. We hebben nog niets meegenomen om later eerst op internet de prijzen te vergelijken, bleek prima prijsje. Daarna voor de camper gezeten en een wandelingetje gemaakt over de boulevard en langs de winkeltjes. De Ara’s zaten nog in de palmboom te nestelen, maar ik had geen fototoestel meegenomen. We spraken af dat we het de volgende dag nog even zouden kijken met fototoestel in de aanslag. Het is vandaag winderig weer en niet al te warm zodatwe weinig zin hebben om verder nog wat te ondernemen.
We gaan vandaag, het is 14 me, de Wi-Fi versterker kopen. We vragen dan gelijk of er een router is op 12 volt zodat we dan beiden profijt hebben van de versterker. Nu blijk ik niet meer op internet te kunnen komen. Ik heb Hitman Pro gebruikt en daarna alle “foutjes” verwijderd. Mogelijk teveel?? Moeten we nog uitzoeken. Als we het zelf niet kunnen repareren, dan mag de fa. APP het doen, brengen we de laptop daarheen.
Afijn, APP heeft een router, tweedehands en voor een aardig prijsje. We willen wel weten of hij ook werkt dus de winkelier gaat aan het werk en enkele uren later gaan we onverrichter zaken huiswaarts en zullen de volgende dag terugkomen om te horen of het gelukt is.
Het is slecht weer, dus is het niet zo erg hier veel tijd aan te spenderen. Zijn we van de straat .
Dan maar weer wat langs de winkeltjes lopen en zo terug naar huis. Het regent af en toe.
Vandaag de foto’s gemaakt van het nest met (helaas) maar één Ara. Ze zijn nog steeds aan het bouwen, de dag ervoor waren ze met twee op het nest en dat was een leuk gezicht. Jammer hoor.
Het is vandaag 15 mei en het regent, bah. Ben snel de kaarten voor ma en Rob naar de brievenbus brengen, dat was verder dan ik had verwacht en heb gelijk wel even een stokbrood opgepikt bij de bakker onderweg.
We zijn weer naar de winkel (APP) geweest om te horen of het gelukt was met de router. Helaas een niet. Adrie keek in de doos van de router en zag dat er eerst een programma gedomnload moest worden op de website om de router compatible te maken voor de nieuwe wi-Fi ontvanger.
Ook dit had wat voeten in aarde. Van alles gedaan en geprobeerd en uiteindelijk is het downloaden gelukt. Helaas kreeg de winkelier het toch nog niet voor elkaar om ze samen te laten werken. Het is best lastig als er steeds andere klanten in de winkel komen die ook graag snel geholpen willen worden, dan moet je je steeds opnieuw verdiepen. Ook de taal is een hevige barrière. Adrie en verkoper hebben af en toe een vertaalprogramma gebruikt zodat ze elkaar goed begrepen.
Na enige tijd maar weer afgesproken dat we als we hem nog willen kopen we de volgende dag weer langs zouden komen. Als het dan in orde was nemen we hem mee.
’s Morgens was Adrie ook al in de winkel geweest maar kwam onverrichterzake terug omdat het zo druk in de winkel was. ’s Middags rond 5 uur was het rustigeren kon er weer gewerkt worden aan ons “project”. De winkelier heeft ook en hoop bijgeleerd naar wij begrepen hebben.
Nog even bij de Mercadona, is 50 meter naast de APP, gegaan voor enkele inkopen en dan terug slepen met de handel. Een fiets kan toch wel handig zijn. De volgende reis meenemen.
Vandaag, 16 mei, regent en waait het best veel. We besluiten dan ook om te vertrekken. Ik wilde graag naar Mataró op een camping. Deze camping bied gratis busvervoer naar Barcelona aan, buiten het hoogseizoen!, Leek me wel wat. Maar gezien het weer geen optie. Eerst nog water tanken, wc. legen en dat alles in de regen.
Dan naar APP waar we nu de router mee konden nemen, het werkt! Ikzelf naar de Mercadona om de nodige eten en drinkwaar in te slaan. De camper stond nu dichtbij op een parkeerterrein dan hoef je niet zo ver te slepen. Heb de camper daar nog even van binnen een kleine beurt gegeven omdat ik toch even op Adrie moest wachten. We konden lekker opgeruimd vertrekken.
Einddoel werd Platja d’Aro, wel 7 km. haha naar de camperplaats langs een doorlopende weg. We hebben er al eerder gestaan dus dat was bekend terrein. Daar waren we rond enen.
’s Middags nog even naar Lucie en Rien gelopen, ongeveer 1 km van ons verwijderd.
Zij zitten nog op de camping Valdaro waar we bij onze eerste reis naar Spanje ook een nacht hebben gestaan. Ze kwamen net aan gefietst. Waren even buitenshuis eten met de buren.
Lucie heeft voor een lekkere kop koffie gezorgd wat met dat koude weer niet verkeerd was. Poosje in de caravan gezeten en later konden we met een zonnetje naar buiten. Rond 5 uur zijn we weer terug gewandeld om te gaan eten.
Adrie wilde graag naar de jachthaven, die we gezien hebben toen de platja d’Aro binnen reden.
Wij weer aan de wandel, dachten dat het te ver was dus dan maar langs de “rivier” (mag die naam nu niet echt hebben, lage waterstand) naar het strand gewandeld en zagen dat de haven via het strand maar een klein eindje was, dus zo gezien zo gedaan.
Eenmaal daar, bleek het toch wel een grote haven die nog ver landinwaarts gaat. Een stukje gevolgd, maar toen via de normale weg naar de winkels die we ontdekten bij het einde van de weg van de haven.
Een lidl, Aldi, sportwinkel,wok enz. Even alles bekeken. In de sportwinkel hebben ze een leuke rugtas we gaan een andere keer kijken met de maten van de laptop, die moet erin kunnen.
Dan weer terug naar de camper waar we tegen half tien aankwamen.
Vannacht heeft het flink geregend en geonweerd.
Vanmorgen,17 mei eerst maar naar de camping na het ontbijt. Even lekker douchen en de was op de hand wassen. Ze hebben hier warm water en dat wast lekkerder dan koud. Het is even lopen maar dat is niet zo erg. De was en alle andere attributen zaten in de rugzak. Rien en Lucie goedendag gezegd en dan het washok in.
Toen ik klaar was stond de koffie al weer klaar en heb nog even bij hen gezeten. Dan weer terug en de was ophangen aan de door Adrie gespannen lijnen.
Wachten tot het droog is en weer aan de wandel, we hebben via de Boulevard en een speciaal aangelegd kustpad een wandeling gemaakt van rond de 7 kilometer, tel daar de km. naar de camping bij dan kom ik wel aan de 10! Vandaag.
Tijdens de wandeling konden we Palamos zien liggen, na onderzoek blijkt het toch nog ruim 8 kilometer ver te liggen terwijl als je zo staat te kijken denk: “Och, kunnen we volgende weer wel even aanlopen”. Niet dus, want je moet ook weer terug. Er lagen een groot cruiseschip en een viermaster. De viermaster konden we nog net zien varen tijdens de (kust)wandeling.
Het weer. Vanmorgen waren er (volgens Lucie Vroonland) slagroomwolken. Grote witte in de verte. Het blijft maar stormen en dat is niet prettig. Ik voel me vandaag niet echt lekker, slecht geslapen en die wind maakt het ook niet beter. Afijn dat was even tussendoor. De wolken leken op te lossen maar na verloop van tijd was dat niet meer zo. We zijn de hele avond in de camper gebleven, lezen enz. Rond half 10 ’s avonds ontdekte Adrie dat de vuilwatertank lekte. Blijkt kapot te zijn. Morgen naar kijken als de (te verwachten) regen stopt. Nu lekker slapen, ben moe.
Vanmorgen, zaterdag 18 mei, na het ontbijt naar de Lidl om stokbrood (in de reklame voor slechts € 0,33 st.:), 2 stuks meegenomen en verder de hele rugzak vol gemaakt met toetjes, aardbeien enz. Allemaal lekkere dingen, Het is weekend.
Als ik terugkom wil Adrie dat ik even naar de winkel ga om een moer voor de afsluiting van de vuilwatertank. Hij is al driftig bezig geweest met het er uithalen van de afsluiter die los zat en het opvissen van onderdelen die onderin de tank liggen. Heb je lange dunne armen voor nodig. Ik dus naar de winkel, wist van de vorige keer nog waar die zit, en diverse onderdelen aangeschaft waarvan alleen de moer, ring en rolletje teflon bij ons blijven. De rest gaat retour winkel. Als ik dan weer terugkeer van het retourneren van de overgebleven artikelen is de vraag of ik nog even kan helpen. Dus liggen we beiden op de grond onder de camper, zie jet het voor je? Ik met een stokje met onderdelen en Adrie met zijn arm in de tank met de delen die aan die van mij vast gedraaid moeten worden. Gelukt! De kraan kan erop en dan het grote deksel nog en klaar is Adrie. Hij heet nou eenmaal geen Kees. We stinken wel hoor, naar een riool.
Dan het toilet ook maar gelijk legen en verschonen, er is nu (vuil)water om te spoelen voorhanden. Zo nu zijn we helemaal gedaan en kunnen we weer leuke dingen gaan doen.
Dus gaan we naar Castello d’Aro, ligt een kilometertje vanaf onze camperplaats. Langs de “rivier” gelopen tot voorbij een viaduct en dan rechtsaf richting dorp. Er zouden vandaag, morgen en overmorgen festiviteiten plaatsvinden met bloemen. Ik heb echter niet onthouden op welke tijd ze zouden beginnen en dus waren wij er om 4 uur ’s middags en ze beginnen ‘s vanavonds pas met de opening. Er was dus nog niets te vinden . Weer op het gemak terug gelopen, even op een bankje gezeten in de zon die weelderig zijn stralen op ons neer liet komen. Hier even geen wind, heerlijk. De geur van bloemen vloog over ons heen. Wat een genot zo.
Dan langs de weg terug gelopen tot aan de rotonde en daar was een paadje naar beneden waar we weer veilig konden lopen.
Heerlijk eten gemaakt, stokbrood met een schotel van zalm, Serano ham en kaas.
Een salade van verse sla met tomaat, rauwe ham en saus. Hiervoor een pakje uit het overlevingspakket van de belastingservice FNV gebruikt. Glas wijn en aardbeien met slagroomsoesjes in chocoladesaus na. We hebben weer lekker gegeten.
Dan de afwas, bedden opmaken en vloer vegen dan zijn we weer klaar voor de avond. Skype aan gehad en gebabbeld met Kevin en Ap. Tijdens het gesprek met Ap liep er ineens een groot zwart wild zwijn voorbij, zomaar over de weg! Was zo verbaasd dat ik niet het benul had om een fototoestel te pakken en een foto te maken. Adrie wel, maar toen was het zwijn al een eindje weg. Wie weet komt hij nog terug?
Bezig geweest met mijn computer, diverse programma’s verwijderd zoals de Epson printer met zijn vele functies en zo nog wat programma’s. Maar internet weigert nog steeds dienst. Morgen weer verder zoeken. Als het lekker weer is heb je ook geen zin om achter de computer te kruipen en het heeft geen haast, kan altijd via de andere laptop wat doen.
Vandaag, 19 mei, begint de dag zonnig en vrijwel geen wind. De voorspelling is dat er rond 14.00 regen komt. We hebben inmiddels geconstateerd dat dat wat eerder was. We zitten precies op de grens, aan de linkerkant van mij schijnt de zon en rechts hangen donkere wolken. Internet is inmiddels gerepareerd, dus ik kan mijn nieuwtjes weer posten. Waarschijnlijk een update van flashplayer.
Tot de volgende keer dan maar weer.