reis naar Spanje - Reisverslag uit Calella de Palafrugell, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu reis naar Spanje - Reisverslag uit Calella de Palafrugell, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu

reis naar Spanje

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

15 April 2013 | Spanje, Calella de Palafrugell

Op 30 maart 2013 zijn we vertokken met onze camper in de hoop dat de temperaturen wat zouden verbeteren want 's nachts vorst is niet alles.
Allereerst zijn we richting België gereden en zijn beland in Leopoldsburg op een camperplaats bij de haven. Een leuke plek en niet duur. Alles bij de hand. Je kan er douchen voor een paar cent.
De volgende dag nog een dag blijven staan en een mooie wandeling gemaakt. Mooi bos en veel militair gebied. Begraafplaatsen voor de gevallenen uit de 1e en 2e WO.
Baron Chazal stond er pront bij.
2e Paasdag naar Camper-N-Joy in Helenaveen. We hadden nog wat puntjes bij de verkoper te bespreken. Woensdag konden we bij de dealer terecht voor reparatie van oliekering en stellen van de (krakende) zijdeur. Daarna richting Duitsland. Kevelaer was het einddoel. Groot grasveld voor vele campers. € 5,50 per nacht in de automaat betalen. Douche 50 cent voor 3 minuten. Stroom € 2,--, water 1 cent per liter. Volgende dag naar Straelen, geen goede plek, openwinderig en dus koud. Dan maar doorrijden. Via Lottum naar de Helnaveen waar de bijCamper-N-Joy op het terrein hebben overnacht om de volgde dag naar Veghel (garage) te gaan.
Na de reparaties weer richting Duitsland en in Kevelaer overnacht.
Op 4 april zijn we in Gangelt aangekomen. Een leuke plek met 's nachts een gesloten hek. Je krijgt (borg 10 euro) een pas om open te doen. Plek kost ook 10 euro omdat het Paasvakantie was. Normaal 7 euro.
De was gedaan en hier dus 2 nachten doorgebracht.
Dan verder via stukje Nederland, weer Duitsland België naar Frankrijk.
Gestopt in Sedan. We waren in Bouillon maar of dat nu wel echt een camperplek is??? Ook in Sedan hadden we niet het gevoel op een camperplek te staan. Wel mooie plek naast fort. Toch om 9 uur 'savond doorgereden naar Mouzon, dat voelde wel goed. Er staat in het ACSI boek dat je aan een haven staat, maar niets gezien. Wel een leuke plek hoor en gratis.
Volgende dag weer verder, waar we een plekje hebben gevonden bij een druiverteler cq wijnboer nabij Beaune. We hebben een boek van France Passion waar deze telers en kwekers instaan. Plaats midden op het grasveld achter het kasteel. 's Morgens nog maar een lekker flesje wijn meegenomen.
Verder naar het zuiden getrokken want de temperatuur wil maar niet omhoog en we zien elke dag wel sneeuw.
Zondag 7 april aangekomen in Mende. Aan een schattig riviertje en in Mende is een leuke stad.
De volgende dat werden we wakker en het sneeuwde. Jek. We reden weg in een sneeuwbui. Onderweg werd het er niet beter op. Slecht zicht. We hebben Millau nog nooit zo meegemaakt. In sneeuw en regen over de giga hoge brug. Maar door het dal was nu ook geen optie. Bij mooi weer is dat een schitternde alternatieve route. Nu maar ff niet.
Doorgereden tot aan Port Vendre en jawel eindelijk zon en lekkere temperaturen. De camperplek ligt bij de haven. Naar het stadje is het maar een klein eindje, 5 á 10 minuten, dan loop je langs de jachthaven in de gezelligheid. Verder is de super om de hoek. De politie komt 's morgens het stageld incasseren. Er is een Sanipunt en als na tienen is alles stil, ook de haven. In de haven komt af en toe een containerschip, erg leuk om dat weg te zien gaan of aan te zien komen.
We zijn hier 2 nachten gebleven. Daarna door langs de kustroute naar Llafranc en zo naar Callela de Palafrugell. Naar de camping La Siësta. Deze beviel goed. voor € 11,70 stonden we op een riante platte plek all- in.
Ook hier weer de wasmachine gebruikt. We hadden stroom, wifi enz. Geweldig. We kregen Belgische overburen met tent. Gezellige mannen. Ook hier zijn we 2 nachten gebleven. Door da achteruitgang was het 250 meter tot aan de Middelanse Zee. Onze oude duikstek was er nog met blauw/witte ronde deuren en al. Aan de kust was er niets veranderd. Mooi gebied. Je kunt er lekker wandelen langs de kust naar LLafranc en eventueel verder. De uitzichten zijn steeds wisselend en verrassend.
Momenteel zijn we in Sant Feliu de Guixols. We staan hier gratis en het is er erg gezellig. Geen stroom, wel graits wifi. Een Sani, dus water. We staan hier sinds zaterdag en nu is het maandag 15 april.
We zijn naar het Noorden gelopen richting San Pol langs de kust op en neer, mooie route van ingeveer anderhalf uur en 10 minuten over de weg terug Haha. Naar de andere kant gelopen dan kom je bij Sant Elm, een oud gebouw (kapel) uit 1723. Als je het leuk wilt doen moet je niet de weg nemen maar de alternatieve wandelroutes. Die zijn het leukst. Vandaag naar het westen gelopen en door en rond een berg gewandeld. De uitzichten, als je bovenop de berg bent, zijn fenomenaal. Overweldigend. We hebben het goed naar onze zin.
Het weer is goed, zonnig, winderig maar warm.