Duitsland in mei en juni 2018 - Reisverslag uit Neuburg an der Donau, Duitsland van Lucia - WaarBenJij.nu Duitsland in mei en juni 2018 - Reisverslag uit Neuburg an der Donau, Duitsland van Lucia - WaarBenJij.nu

Duitsland in mei en juni 2018

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

17 Juni 2018 | Duitsland, Neuburg an der Donau

Neuburg aan de Donau, Duitsland 17 juni 2018

Dag lieve mensen,
Wederom vertrokken. Richting Duitsland wat ons een goede keus leek daar we al in Zaltbommel stonden. De 1e plaats werd het ons bekende Dùlmen waar we een paar dagen zijn gebleven. Daarna naar Rheda-Wiedenbruck ook een leuk plaatsje waar we ook al meer geweest zijn. Voor we daar waren zijn we naar Nordkirchen gereden waar zich het “Versailles van Duitsland” ligt. Een groot slot/kasteel met grachten en een prachtige tuin. Het is een kleine versie van Versailles en goed onderhouden. Ik miste het goud op de hekken een beetje maar verder een bezoekje waard.
Van Rheda naar Hildesheim waarbij we tot laat in de middag regen hadden. De pizza ’s avonds smaakte hierdoor des te lekkerder. Hildesheim is een mooie plaats met prachtige kerk, de St. Michaëlskerk. Er was net een dienst begonnen, 12 uur, dus foto’s maken was even geen optie. Ik ben doorgelopen naar de achterkant waar een gewelf is met daarin een prachtig mozaïek en een gezellige oude man waar ik even mee heb gebabbeld. Toen de dienst klaar was ben ik het koor opgegaan, de organiste was nog lekker aan het spelen. Het plafond is prachtig evenals de plaats waar het altaar staat. Ik heb de stadswandeling afgemaakt, met als hoogtepunt de historische markt. Prachtige vakwerkhuizen staan je toe te lachten. Ik heb even op een bankje de omgeving op me in laten werken. Genieten is het daar. Ook deze stad kan ik aanbevelen. Dan komt de volgende stad in zicht, Duderstadt. Een wonder op zich omdat er heel veel vakwerkhuizen staan, eigenlijk zijn er bijna geen normale huizen.
Ik dacht dat er bijna 700 vakwerkhuizen, waarvan diversen met teksten op de gevel zijn. Werkelijk een schitterende stad die eigenlijk best wat meer bekendheid verdient. Om in het stadje te geraken kun je vanuit de camperplaats door een tunneltje via het park. We hadden een avond regen en onweer gehad. Op zich niet erg ware het niet dat het watertje dat ook door het tunneltje loopt over was gelopen en er een dikke laag modder lag die ik niet als zodanig had herkend, dus ik liep niets vermoedend door, waarna ik flats, flats hoor en mijn voeten in de dikke laag modder voelde gaan. Yek. Ik ben maar doorgelopen want vuil is vuil en iets verder is een plateau bij een stromend watertje waar ik alles schoon kon spoelen en toch de stad ik kon. Haha. Lekker weer dus zo droog. Na enkele dagen door naar Meiningen.
De 1e CP (camperplek) was niets, lawaaiige jeugd, wel dicht bij de stad. Aangezien er in de stad ook muziek was, werden we er niet blij van, die twee tegen elkaar op.
Dus andere plek gevonden aan de andere kant van de stad. Ook hiervandaan ben je zo in de stad. Leuke wandeling gemaakt. In de stad werden we door een Duitser bijna een straatje ingeduwd omdat daar het oudste pand wat ze hebben staat. Een vakwerkhuis uit 1596 en ook best mooi. Hier hebben ze niet veel oude huizen meer, alles weggebombardeerd in de oorlog. Maar met goede moed ook weer opgebouwd en zoveel mogelijk in originele vorm. Ook knap gedaan. Van Meiningen naar Eltmann. Een gezellige CP aan het water, de Main loopt voor ons langs en de binnenvaartschepen zowel als riviercruise schepen varen op nog geen 10 meter van ons af voorbij. Ook hier hebben we enkele dagen gestaan. Mooi weer, dus oke.
Eltmann heeft niet echt interessante dingen. Goede bakker en slager, een pré.
Dan na ruim een week naar Neustadt a/d Aisch. Oude binnenstad is goed behouden. Fraaie kerk en leuke winkelstraat. Niet lang gebleven slechts één nacht. Door naar Wiessenburg. We hebben nog gekeken op de CP van Herrieden, piepklein dorp met een pauselijke Basiliek die dit is geworden in 2010 voorzover ik het kunnen ontdekken. CP waardeloos. Wiessenburg is een ander verhaal, een leuke stad met wederom veel vakwerk en een grote muur met gracht eromheen. Een oude vestingstad. Eén nacht gebleven, we stonden op een mixparking met een weg naast ons. Op zich geen probleem zij het dat het asfalt een kleine 10 mtr. Onderbroken werd door kinderkopjes. Prrrrrt. Prrrrrt. Niet lekker als je er naast ligt/zit. Momenteel staan we in Neuburg aan de Donau. Een prachtige plek met zicht op het stromende water. Helaas is het hier te ondiep voor schepen maar we werden gisteren entertained door de jeugd die mee mocht met de boten van de waterwacht en brandweer. ’s Avonds hadden we volop muziek vanuit de stad. Het grote witte slot is wel de publiekstrekker. Binnenin het slot ligt nog een compleet oude stad die het bekijken meer dan waard is. Oude huizen o.a. een gerechtsgebouw.
Tja dat is het dan wel weer zo’n beetje. Deze keer volop de tijd genomen wanneer iets leuk of interessant was.
Hoop dat jullie genoten hebben van dit stukje met wat informatie uit Duitsland. Wellicht denk je nu, och dat en dat wil ik ook wel eens zien. Internet is er om de plaatjes alvast te bekijken. Succes.

Lucia

  • 18 Juni 2018 - 13:30

    Wil:

    leuk weer eens een verslag van jullie te lezen. Verscheidene plaatsen hebben we ook gezien.
    Wij volgende week naar Alaska. Ik maak geen verslag,wel foto's.Als je die wilt zien, kom gerust langs.
    Goede reis verder.

  • 19 Juni 2018 - 06:26

    Henny:

    Goh Lucia, mooie plekjes hebben jullie alweer gezien... van de foto's krijg ik al 'dat wil ik ook zien' gevoel... en de omgeving van de Donau enzo... prachtig... geniet er van..... veel plezier samen...

    Henny en Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neuburg an der Donau

Lucia

Ik geniet van het rondreizen met mijn partner en de vrijheid die we in het buitenland volop hebben. De wintermaanden Spanje en/of Portugal, in de zomermaanden Frankrijk en Duitsland, Belgie, en mogelijk meer. Houd van mooie natuur en rust, lekker weer en zon. Ik hoop door deze site te gebruiken anderen te stimuleren om ook over te gaan tot this way of life.

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 77665

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

winter 2018-2019

13 Oktober 2018 - 13 Oktober 2018

weer weg 2018-2019

02 November 2017 - 18 Maart 2018

Winter 2017-2018

02 November 2017 - 18 Maart 2018

overwintering 2017/2018

18 Mei 2017 - 16 Juli 2017

Scandinavië

20 September 2016 - 15 Maart 2016

zomer 2016 en winter 2016/2017

02 Januari 2016 - 15 Maart 2016

winter 2015-2016

10 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Voorjaar 2015 Duitsland en meer

25 Oktober 2014 - 18 Maart 2015

Overwinteren in het zuiden

23 Maart 2013 - 27 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: