bijpraten - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu bijpraten - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Lucia - WaarBenJij.nu

bijpraten

Door: lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia

31 Mei 2013 | Spanje, Peñíscola

Hallo allemaal, hier een stukje “bijpraten” zodat jullie weer weten wat we allemaal gedaan hebben en waar we zijn. Veel leesplezier. We vinden het leuk om af en toe eens een reactie te ontvangen. Voor Rob: een fijne verjaardag.

Vandaag is het 19 mei. De meeste winkels In Platja d’Aro zijn dicht vandaag zoals Carre-Four en Mercadona. Het is 1e Pinkster. We hebben één supermarkt open gezien. Wel diverse kleding- en schoenenwinkels waren open en deden zo te zien goede zaken. Het was erg druk in de stad. Het is geen lekker weer vandaag en ik heb te weinig kleding aangedaan voordat we weggingen, koude wind en later ook nog regen. Geen plu mee! Het is geen mooie dag, zonder zon is alles anders. Er is er niet veel te doen vandaag, je kunt niet buiten zitten en wandelen (zoals net in de regen) is dus ook geen optie. We vermaken ons wel hoor, net weer veel leesvoer gekregen van een buurvrouw. En al deze stukjes schrijven is ook een bezigheid op zich.
Vandaag, maandag 20 mei, is het redelijk weer, Rien en Lucie kwamen op de fiets nog even langs om te kijken of we er nog stonden, leuk. Altijd fijn als er iemand komt die je kent. Rien vertelde dat in het meertje naast ons de Nijlgans is neergestreken, een prachtig beestje. We zien hier wel meer vogels en ganzen die je bij ons niet tegenkomt. Learning all the time.
Verder lekker zitten lezen tot we overburen kregen die zich later in onze rij konden voegen omdat er een plekje vrij viel. Aan onze kant van de weg zijn er speciale parkeerplekken voor campers en erg ruim bemeten. Aan de overkant van de weg zijn het gewone parkeerplaatsen voor auto’s en niet zo lekker om te staan omdat al het verkeer vlak langs je racet, daar hebben wij niet zo’n last van. Adrie heeft met Hugo informatie over Wi-Fi uitgewisseld. ’s Avonds hebben we lekker geborreld met elkaar tot ongeveer half tien, toen werd het te koud.
De dinsdag gaf een goed gevoel, het is lekker warm vandaag. Eerst wat opgeruimd in de camper en na het middageten zijn we vertrokken voor een kijkje in alle winkels in de buurt van Aldi en Lidl. Adrie wilde ook nog een aansluiting voor de vuilwatertank zodat het water de uitloop naar beneden heeft en niet dwars. Dacht bij de bazaar, die worden allemaal beheerd door chinezen, snel klaar te zijn, helaas. Ook bij de Brico (een landbouw georiënteerde winkel) was niets te vinden van onze maat. Omdat we weer eens tijdens de siësta langs de winkels willen (komt vaker voor) is alles gesloten, dan maar weer aan de terugweg beginnen, éénmaal in de buurt van de camper besloten we om toch door te lopen naar een andere winkel. Een eindje lopen maar die was wel open en kon aan de vraag voldoen. Weliswaar tegen een hogere prijs die we in gedachten hadden, maar je kunt niet alles voor een koopje krijgen .
Ik heb vanmorgen gedoucht op de camping met Anne en had daar het trimapparaat van Adrie (om de baard te trimmen) bij Lucie en Rien achtergelaten om op te laden, heeft 220 volt nodig en wij hebben geen stroom op de camperplaats. Was geen probleem, werd gelijk met de stroom verbonden. Ik heb nog een fles water gevuld waarop Lucie spontaan aanbood om water mee te nemen als ze toch nog op de fiets om boodschappen gingen. Ze hebben 13 liter afgeleverd, geweldig. Wij zijn met die 2 zesenhalve literflessen ook nog water gaan halen en zo zit de tank weer voor 65% vol.
Maar goed, we hebben vanuit de laatste winkel het (baard)trimapparaat opgehaald, we waren toch in de buurt. Nog wat gedronken en gekletst waarna we rond zessen weer richting camper zijn gegaan.
Deze avond is het haar van Adrie weer wat korter geworden door de schaar en de handen van Lucia.

Vanmorgen, 23 mei hebben we besloten dat we vandaag of morgen verder gaan. Nu naar de Lidl geweest om een fles spawater en stokbrood. Ook het avondeten meegenomen zodat we daar klaar mee zijn voor vandaag. De dagelijkse kleine was is ook weer gedaan.
Hugo en Anne zijn inmiddels weer vertrokken naar iets zuidelijker oorden.
Vanmiddag naar Tourist Information buro geweest om wat folders op te halen van ToT Carrotxa, een vulkanen- en bergengebied hier net iets landinwaarts. Ziet er spectaculair uit en zullen we mogelijk nog een bezoekje brengen als we weer op de terugweg zijn.
Voor morgen hebben we afgesproken een stukje zuiderlijker te rijden. Heb net 3x met 13 liter water gelopen om de tank aan te vullen aangezien we hier nergens een waterslang kunnen aansluiten. Zo gaat het ook. De straat uit, ongeveer 100 meter lopen, de weg oversteken en daar is een openbare kraan. Werkt perfect.
2 x 6,5 literflessen in de grote grijs/zwarte rugzak, dat draagt makkelijk.
We hebben gisteren 2 nieuwe, niet al te grote blauwe rugzakken aangeschaft, maar die zijn voor de lange wandelingen, kan ieder zijn eigen spulletjes slepen zoals fototoestel en drinken.
Rien en Lucie via een sms verteld hier vertrekken. We hebben heerlijk gestaan op deze plaats ondanks dat alle voorzieningen zo’n beetje weg zijn.
Voor de boodschappen kun je hier alle kanten uit.
Het is vandaag zonnig en de temp. en de begroeide vlakte naast ons herbergt vele vogels. Het was vandaag tussen de 24 en 25 graden. Af en toe wat bewolking, maar niet zo veel van gemerkt. Het was een mooie zonnige dag.
Vandaag,23 mei zijn we vertrokken uit Platja d’Aro. We hebben afscheid genomen van onze Belgische buren, Albert en Anita en de hond Billy waar we toch zo’n 5 dagen naast hebben gestaan.
Op weg naar Tamaró, waar we naar een camping gaan. We zijn via een omweg, wederom een klein foutje in de navigatie (Tomtom stond nog niet aan) via LLangostera naar Tossa de Mar. Deze weg bevat vele bochten. Op zich geen probleem, maar als je vergeet de deur van de koelkast te vergrendelen kun je taferelen meemaken zoals wij hadden. Ja, je begrijpen het al, de deur vloog in een bocht open en de vleeswaren, kaas, lekkere worst, papjes en de EIEREN lagen op de grond. Eén grote zooi. Zodra we een plekje zagen om te stoppen hebben we dat gedaan en aan het opruimen begonnen. Het vloerkleedje is meteen in de zak gestopt om weg te gooien zodra we een container tegen komen. De eieren aangeveegd en ook weggegooid. De kaas afgespoeld onder de kraan, de worst(en) zaten nog in de verpakking en konden schoongemaakt. Papjes waren heel en konden ook afgespoeld. Vloer aandweilen en de spullen weer in de koelkast, deze goed op slot nu en dan weer verder op naar Tossa de Mar.
Daarvandaan zijn we via LLoret de Mar naar Pineda de Mar gereden. Daar zijn we gestopt om wat te eten en te genieten van de mooie Boulevard met zon.
Na de maaltijd zijn we verder gereden langs mijn jeugdherinnering: camping Bel Sol in Calella.
Door naar Materó. Camping Barcelona, standplaats 29. De camping ligt een eind van de bewoonde wereld vandaan. Deze camping biedt gratis busvervoer naar Mataró aan. Ook een busrit naar Barcelona is in voor- en naseizoen gratis.
We hebben ons ’s middags nog even naar Mataró laten brengen met de shuttle bus en zijn op onderzoek uit gegaan. Een redelijk grote stad met veel winkels. We hebben ontdekt dat er vele tweedehands winkels zijn voor elektronica en allerhande andere artikelen, geen kleding dus, maar vooral wat duurdere artikelen zoals Ipads, scheerapparaten, fototoestellen, horloges enz. Leuk om eens in te wandelen. Sommige dingen zijn zo prijzig dat ze achter gesloten vitrines staan, vooral de wat duurdere sieraden.
Verder hebben ze een groot station en enkele leuke pleintjes. Loopafstanden vergelijkbaar met Middelburg wat betreft winkelgebied.
Mataró ligt aan zee en heeft een flinke haven met een pier van minstens een kilometer lang de zee in. Ook deze hebben we bewandeld.
Om 7 uur zou de bus ons weer ophalen in het centrum, dat werd ietsjes later. Zal met de drukte op de wegen te maken hebben gehad.
Op vrijdag 24 mei ging om 7 uur ging het alarm op de telefoon af. Tijd om op te staan want om 09.15 vertrekt de bus naar Barcelona. Niets vergeten? Fototoestel, ID, pinpas,wat los geld, zorgverzekeringpas, plattegronden, wat te eten en te drinken in onze nieuwe rugzakjes. :) alles goed ingepakt.
Wij op weg naar de bus, die reed op rijd weg. Om 10 uur stonden we in Barcelona op de Place de Catalunya. We hadden afgesproken dat we naar het Guell park zouden gaan waar diverse projecten van Gaudi staan gemaakt in opdracht van de heer Guell. Dat was wel een eindje lopen. Maar toen we in de buurt van het park kwamen zagen we wat anders. Een groot gebouw, leek een kasteel, boven op de berg, dus eerst een fotootje maken, en gelijk daarna zagen we een prachtig oud viaduct waaronder we ons middageten hebben gegeten zittend op een bankje in een klein parkje is de zon. Na het eten zijn we via trappen omhoog geklommen en kwamen zo op het viaduct. Vanaf het viaduct hadden we prachtige uitzichten over de stad. Leuke doorkijkjes omdat de straten vandaar zo naar de zee lopen en wij inmiddels best hoog stonden.
Daarna op zoek naar het park want we waren door al deze zaken van de route afgeweken. Na wat daal en klimwerk en de hulp van een postbode hebben we, na het beklimmen van een reuze hoge trap, de ingang van het Guell park boven gevonden. Wat we daar zagen was fantastisch. Nog meer vergezichten over de stad. De “twin tower” van Barcelona, de Sigrada Familia, dé kerk van Barcelona, enz.
We zijn van bovenaf zachtjes en kijkend naar het werk van Gaudi naar beneden gelopen, genietend van al dat moois. Er zaten diverse muzikanten op diverse plekjes muziek te maken en levende standbeelden waren er ook. De gebouwen van Gaudi zijn een streling voor het oog. Het is allemaal even mooi. Al dat mozaïek, fraai bewerkt. Al de kleuren na zovele jaren nog in takt, een enkel stuk wordt inmiddels ondersteund of beschermd met netten.
Wat ik ook bijzonder vond was dat alle buitenste pilaren, voor de ondersteuning voor een dak, scheef staan als de toren van Pisa. Eénmaal op het dak was het een gekrioel van jewelste, net als beneden overigens. Tussen de pilaren stond een levend beeld met een schitterend pak aan in Gaudi stijl.
Na één en ander bekeken en bewonderd te hebben zijn we weer richting Place de Catalunya gelopen, dit ging een stuk sneller dan de heenweg. We liepen nu naar beneden.
Prachtige winkels gezien, Chanel e.d. Daar kom je zomaar niet binnen, staat een suppoost bij de deur. Diverse luxe juweliers, hier geldt dezelfde procedure. Aanbellen en dan wordt de deur open gedaan, áls je binnen mag.
Er is op de Place de Catalunya ook een soort Bijenkorf, Ils de Ingles meen ik als naam te hebben onthouden. Hier hebben ze werkelijk alles. We zijn met de roltrappen naar boven gegaan, 8 verdiepingen telt dit gebouw en een souterrain.
Op de 8e verdieping is het restaurant waar je op het terras kunt eten met uitzicht op de stad. Leuk plekje.
Nog even een stukje Rambla gedaan en in een zijstraat zijn de we bij Decathlon, een grote sportwinkel, nog twee grafiet badmintonrackets gaan halen. Al eerder gezien in Platja, maar die hadden er nog maar één en we wilden graag twee dezelfde.
Dan naar het busstation terug en wachten tot de bus zou komen om 18.00 uur.
Ja, daar kwam hij dan, reed door omdat hij niet kon parkeren, wat is het daar druk!
Ja, daar komt ie weer, niet dus, nog steeds te druk. Na nog een rondje rijden door de chauffeur was er plek om te parkeren en konden we eindelijk instappen om aan de terugweg te beginnen. Het was erg druk in de stad met verkeer, gelukkig kan de bus gebruik maken van de busbaan, dat gaat een stuk sneller.
We hadden de hele dag goed weer gehad, maar in de richting van Mataró en de camping werd het weer erg donker. Daar blijft het meestal bij, er valt weinig regen.
Ook nu weer blijft het droog.
Op de camping weer een rit geboekt voor morgen, we vertrekken dan om 11.15, dat is twee uur later dan vandaag, maar dan komen we ook pas om negen uur ’s avonds weer thuis, maar dat is morgen.
Vandaag is het zaterdag 25 mei, en ja, weer naar Barcelona. Maar eerst hebben we allerlei klusjes in en rond de camper gedaan. We moeten tenslotte pas om 11.15 de bus hebben. Nog wat boodschappen, zodat we wat te eten en te drinken bij ons hebben en we daar geen tijd aan hebben te besteden in Barcelona.
We waren op tijd en konden makkelijk onze zitplaatsen vinden op de achterste bank, er was zelfs nog plek over.
Rond 12 uur waren we op de Place de Catalunya en het was heerlijk weer.
Stukje naar links gelopen waar we uit kwamen bij de universiteit, daarna terug richting Arc de Triomph van Barcelona, een mooi stukje werk met daarbij een mooie brede, druk bezochte, wandelpromenade. Op één van de betonnen bankjes ons eten opgegeten en wat gedronken. Daarna over de promenade verder gewandeld totdat we in een park kwamen. Werkelijk een prachtig park, gelegen tussen de Arc en de Zoo. In het park was van werkelijk van alles te doen. Er was een (bekende?) zanger, wat later begon een band te spelen, een vrouw gaf een marionet voorstelling, een man die giga zeepbellen maakte, kortom éen en al gezelligheid. (die komen we later ergens anders weer tegen). We hebben ons geen minuut hoeven te vervelen. Het grasveld, op alle plekken, was in gebruik genomen door mensen die ergens naar keken of zaten te luisteren, sfeervol. Er waren verkopers van water en bier, die liepen rond te rennen of hun leven er vanaf hing om maar zoveel mogelijk te kunnen verkopen. Ik heb nog een tijdje zitten wachten tot de band zou beginnen te spelen terwijl Adrie door het park liep en onderwijl van alles ontdekte. Toen hij terug was zijn we verder gelopen. De band begon net te spelen, maar ja nu gingen we toch echt verder. De tijd hé? Je wilt meer zien en liefst alles op één dag, maar iedereen weet dat dat niet kan!
Adrie nam mij mee naar een ander gedeelte van het park waar men een prachtige waterval gecreëerd had met gouden beelden bovenop en andere versiering, beplanting en eindigend in een vijver. Prachtig, zo mooi. Indien mogelijk zal ik de foto plaatsen. Daar was ook de bellenblazer weer, voor de vijver zijn bellen aan het maken d.m.v. twee stokken en daartussen van touw een soort lus gemaakt waarbij hij de draden in een sopje deed, dan deed hij de stokken uit elkaar zodat er een gat in het touw ontstond en de bal weg kon vliegen door de wind, soms als een slang zo lang. Uiteindelijk zijn we uit het park vertrokken aan de kant van de Zoo. We hebben er zeker twee uur doorgebracht en wilden eigenlijk nog wel langer blijven maar er is nog zoveel meer te zien. Zoals de haven met aan het eind het strand waar men zandsculpturen aan het maken waren, ook prachtig. Het was een dag vol leuke en mooie verrassingen. Nog even naar de kabelbaan gewandeld en gekeken of we tijd hadden om mee te gaan naar de berg aan de andere kant van de haven, maar dat duurde te lang en we zouden mogelijk niet op tijd terug kunnen zijn voor de bus, dus dat doen we maar een andere keer. Lijkt me wel een sensatie zo boven de haven te hagen aan een kabel. We hebben nog alle tijd. Dan weer langs de haven terug en een kleine stop ingelast omdat er een Nederlands jacht door de brug ging, naar de Rambla gelopen. Die een gedeelte afgelopen richting Place de Catalunya en toen nog even de oude stad in waarbij we een mooie kerk, de Cathedraal van Barcelona, in zijn gegaan aan de achterzijde. Een prachtige open binnentuin was hier de verrassing met daarin een stuk of tien ganzen onder de palmbomen. Je kan er een rondje (alles was vierkant, haha) lopen en dan weer naar buiten. Verder door de “oude stad”. We kwamen uit op een pleintje en later aan de voorkant van de kerk waar ook weer wat te doen was. Het zijn in de oude stad allemaal smalle hoge straten.
Voor de kerk zat een groep muzikanten (meest blazers) op de trappen te spelen. Toen ze begonnen kwamen er twee gigantische poppen langs de zijkant naar het bordes gelopen. Een hele toer om dat voor elkaar te krijgen denk ik zo en zwaar, maar dat kan meevallen. Ligt aan het materiaal. Denk dat het papier maché (goed woord?) was.
Zodra de muzikanten begonnen te spelen ging het publiek massaal volksdansen in een kring. Tassen en jassen werden in de kring gelegd, en er wáren vele kringen. Alle Spanjaarden kennen de pasjes zoals we konden constateren. Reuze gezellig. We hebben onze ogen goed de kost gegeven. Ook hier zijn we enige tijd gebleven. Nog even bij een ander groepje acrobaten gekeken, jongemannen die ronddraaien op het hoofd, op handen lopen, ronddraaien in spiraal of zo, allemaal zeer modern, maar had niet onze voorkeur. Dus terug naar de muzikanten. Na enige tijdje zijn we terug gewandeld naar de Place de Catalunya want we wilden de bus niet missen, het was de laatste die vandaag terug gaat .
Na een dag vol belevenissen zaten we tevreden in de bus. Rond negen uur waren we weer thuis en konden we moe maar voldaan weer bijna naar bed.
Op 26 mei geen Barcelona meer. Andere keer misschien.
Vanmorgen eerst maar eens een was doen, dat was erg opgelopen. Zowel wit als bont. Adrie heeft de waslijn gespannen terwijl ik aan het wassen was. De was draaien we samen zo goed mogelijk droog en de zon doet de rest. Meestal erg snel. Ook vandaag. Na de middag was het grootste gedeelte droog en kon opgeruimd. De laatste bijna droge was achterin gelegd.
Er was een Australiër die graag met ons, en zijn vrouw, mee wilde lopen. Hij was gaan informeren of de winkels open waren vandaag en op zondag is dat niet het geval, hierdoor zijn wij ook niet meer gaan wandelen naar Mataró maar vertrokken naar Sitges, naar de camperplek uit het “grote boek”, daar aangekomen was er nog een lidl open, dus snel even shoppen voor vandaag. Kon net want hij ging sluiten, het was15.00 uur. De camperplek was niet naar onze zin. Hij loopt schijn omhoog, dus je staat te allen tijde scheef en dat is niet lekker. Dus dan maar weer naar een camping uit het ACSI boek, El Garrofer.
We konden staan waar we wilden en kozen voor een, dachten we, rustige plek.
De trein rijdt veelvuldig voorbij maar gelukkig niet ’s nachts. Het toilet en de douche zijn overkapt maar open aan de zijkanten waardoor het er flink doorheen waait. De douche en toiletten zijn niet proper. Alleen de douche heeft warm water.
Adrie ging vanmorgen in een ander toiletgebouw, daar zat de poep tegen de wand. Er wordt daar niet veel (en goed) schoongemaakt. Kan zijn omdat het niet zo druk is, maar die weinige klanten willen ook wel een schone omgeving. Denk niet dat we hier nog naar terug gaan.
Later in de middag nog naar Sitges gelopen. Dan loop je eerst een stukje langs de weg, want de achteruitgang gaat alleen om de twee uur open en daar willen we niet op wachten. Beperkt je in je vertrek naar het dorp, tenzij je net als wij langs de weg wil open. De camping ligt nl. een eind van de stad vandaan. Een eindje verder begint dan het voetpad. Ook om een plattegrond moesten we vragen, andere campings geven die al bij de incheck.
Hier in Spanje loop en fiets je vrijwel altijd langs de weg, niet echt ideaal, maar een fietspad kennen ze niet echt. Hoewel, in Barcelona hebben ze vele fietspaden in de stad aangelegd en moet je als voetganger oppassen dat je er niet op loopt, haha.
Afijn, met de plattegrond konden we de weg goed vinden en de terugweg ook. Het infocentrum is open van 10 tot 2, dus ook niet handig. Maar goed het is zondag, vooruit maar weer. Voor ons worden alle dagen een beetje hetzelfde en zien we weinig onderscheid.
We zijn nog even door het oude gedeelte gewandeld wat erg gezellig was en erg druk. Ook hier smalle straatjes. Daar waren de winkels wel open en we hebben dan ook nog een lekker (soort van) roombroodje gekocht. Die was heerlijk zoet.
Wat zoetigheid betreft was het een slechte dag, ’s morgens ook al een (flinke) chocoladebrood gegeten! Adrie kramp in de nacht. Oei! Niet meer doen.
We hebben nog wat in de camper gezeten, gegeten en dan naar bed. Geen internet is soms toch wel lastig.
We moeten ook wel eens lachen hoor, als al die mensen met campers en caravans ’s avonds binnen gaan zitten en de televisie zoekers alle kanten opdraaien totdat ze bereik hebben. De staplaats wordt er zelfs op uitgezocht, geen bomen in de buurt. Alles gaat dan dicht, de rolgordijnen naar beneden en zo sluit men zich dan af van de buitenwereld. Soms vinden we dat echt ongezellig, bij ons blijft alles zo lang mogelijk open zodat we kunnen genieten van de zon die wegzakt of van een fluitende vogel.
Vandaag, 27 mei, verlaten we de camping in Sitges. Eén nacht was genoeg.
We rijden richting Tarragona via de C31. Onderweg komen we nog een Mac Donalds tegen en we gaan even internetten. Althans Adrie. Ik loop onderwijl naar de winkel om de hoek voor vers stokbrood en koffie, want die is bijna op.
Als ik terug kom is Adrie nog steeds bezig op de computer en zoekt de kust af naar campings en/of andere camperplaatsen.
Na Tarragona belanden we in Cambrils. Zo’n 7 kilometer onder Cambrils staan we aan het strand met uitzicht over de baai “Golf de Sant Jordi” en uitzicht op de zee, bergen en een stad in de verte op de camperplekken van camping Playa y Siësta. Hier hoor je alleen het ruisen van de zee. Je waant je op een Caraïbisch eiland. De temperatuur is heerlijk, de zon schijn hier terwijl de bergen in de wolken liggen en er donker uitzien. In de avond verdwijnt weer alles en ziet het er prachtig uit. De golven zijn hoog genoeg om de jongelui te laten waven. Leuk zicht.
Adrie is aan een wandelingetje begonnen langs het water. Er lag vanmiddag nog een catamaran voor anker, wat het Bounty gevoel verhoogde. Deze plek is tot nu toe het mooiste. Het voelt als het summum.
Het summum van gisteren is gedaald tot een lager nivo. Het waait nu erg hard (28mei) vanaf de bergen vandaan en de zon heeft er geen zin in. Dan ziet de wereld er gelijk heel anders uit. Minder vrolijk.
We laten ons niet kisten en beginnen aan een wandeling over het strand en gaan naar links. De wandeling eindigt als we tegenover een stapel stenen komen te staan waar wij als “oudjes” niet overheen willen kunnen. Dus de terugtocht wordt aanvaard.
Na een tijdje weer in de camper zitten, buiten is het niet lekker, besluiten we het nog eens te proberen. We hadden inmiddels van twee vrouwen vernomen dat er op de volgende camping een redelijk grote supermarkt zit. Dus de rugzak vast meegenomen. En ja hoor, die was er. Bij ons zijn de toiletten en douches open, dat is alles. Dus hier maar weer wat te eten en wat lekkers meegenomen voor vanavond en weer terug over het strand naar onze camping. Het weer wilde zich niet echt herstellen wat resulteert in binnenzitten, af en toe regent het zelfs een paar druppels.
Nu, 29 mei, zijn we verder getrokken naar het zuiden en zijn beland in De Delta van L`Ebre, ten zuiden van Tarragona. Een groot plat gebied met veel natuur en erg veel rijstvelden. Een bijzonderheid. We hebben hier zelfs flamingo´s gezien.
We zijn naar Poblenou del Delta gereden, het eind van de wereld, je staat een het strand en kunt dan via het strand verder rijden. In de verte stonden enkele campers. Aangezien we geen 4Wielsdrive hebben riskeren we dat maar niet. In de verte zie ja ook de zouthopen van de zoutwinning die hier wordt gedaan, vrachtauto’s rijden af en aan, over het strand dus.
We zijn nog naar een ander stekje gereden maar daar vond ik het te saai. Alhoewel de rijstvelden indrukwekken zijn. Het is één groot vlak met rijstvelden.
Daarna zijn we maar doorgereden naar een camping in Peniscola. Daar één nacht op de camperafdeling gestaan en de volgende dag zijn we verkast naar een camping iets verder van de stad maar rustiger en op de camping zelf onder de bomen. Met de harde wind staan we hier net iets comfortabeler en wat ook soms ook even belangrijk is, gratis wifi. De kosten zijn hier hetzelfde als bij alle campings in de buurt.
We hebben gewandeld naar het plaatsje net boven Peniscola en vandaag, een stuk verder van de camping, naar Peniscola zelf, heen en weer zo’n 14 kilometer.
Mijn computer doet het weer even dus gaat dit stukje nu op de post naar waar ben jij nu.

• 02 Juni 2013 - 09:25

Henny:

jemig Lucia, mooi hoor... gebied met flamingo's... wow. En leuk al die mensen die je even ontmoet onderweg... vandaag is het hier zonning, maar weer voor het eerst... ik ben wel jaloers op dat warmere weer... oef....

jullie genieten er wel van... mooi :-)

groetjes uit Schiedam...